Zarządzanie

Zarządzanie i administrowanie nieruchomościami stanowiącymi budynki będące we współwłasności – kamienice krakowskie:

  • protokolarne przejęcie nieruchomości,
  • zawieranie i rozwiązywanie umów najmu (doradztwo w projektach umów),
  • zawieranie umów z dostawcami mediów,
  • zawieranie umów z wykonawcami robót, konserwatorami, dozorcami sprzątającymi, ochroną obiektu,
  • prowadzenie i realizacja procedury windykacji należności od najemców i kontrahentów umów,
  • prowadzenie i realizacja procedury eksmisji osób nie posiadających tytułu do zajmowania lokalu,
  • wszczynanie i prowadzenie postępowań sądowych (w sprawach zaległości finansowych i eksmisji) w imieniu własnym, lecz na rzecz właścicieli,
  • opracowywanie planu remontów i wstępnych kalkulacji prac,
  • prowadzenie i przechowywanie dokumentacji technicznej i książki obiektu budowlanego
  • zlecanie przeglądów okresowych (wynikającymi z przepisów prawa budowlanego),
  • zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji,
  • wyszukiwanie wykonawców prac budowlanych i remontowych,
  • zlecanie usuwania awarii i ich skutków,
  • kalkulacja i zawiadamianie najemców o nowych czynszach i opłatach niezależnych od właściciela,
  • opracowywanie planów finansowych (budżetów nieruchomości),
  • zakładanie i prowadzenie rachunków bankowych do obsługi nieruchomości,
  • regulowanie płatności wynikających z wydatków z nieruchomości,
  • rozliczanie kosztów eksploatacji nieruchomości, (kosztów c.o., zużycia wody itp.), prowadzenie ewidencji kosztów nieruchomości,
  • sporządzanie okresowych rozliczeń dla właścicieli oraz sprawozdań finansowych,
  • prowadzenie księgowości w zakresie określonym przez właścicieli,
  • indywidualne rozliczanie należności podatkowych właścicieli w zakresie gospodarki finansowej nieruchomości,
  • ubezpieczenia nieruchomości,
  • przekazywanie i przejmowanie protokolarne lokali,
  • określanie wysokości i pobieranie kaucji za lokale,
  • prowadzenie korespondencji z użytkownikami i właścicielami nieruchomości.

Zarządzanie i administrowanie nieruchomościami stanowiącymi budynki Wspólnot Mieszkaniowych:

  • sporządzanie projektów statutów i regulaminów dla wspólnot mieszkaniowych,
  • zawieranie umów z dostawcami mediów,
  • zawieranie umów z wykonawcami robót, konserwatorami, dozorcami sprzątającymi, ochroną obiektu,
  • prowadzenie i realizacja procedury windykacji od dłużników Wspólnoty Mieszkaniowej najemców i kontrahentów umów,
  • opracowywanie planu remontów i wstępnych kalkulacji prac,
  • prowadzenie i przechowywanie dokumentacji technicznej i książki obiektu budowlanego,
  • dokonywanie i nadzorowanie wpisów dokonywanych w książce obiektu,
  • zlecanie przeglądów okresowych (wynikającymi z przepisów prawa budowlanego),
  • zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji,
  • wyszukiwanie wykonawców prac budowlanych i remontowych,
  • zlecanie usuwania awarii i ich skutków,
  • kalkulacja i zawiadamianie właścicieli lokali o nowych stawkach zaliczek na koszty zarządu oraz opłatach eksploatacyjnych,
  • kalkulacja zaliczek wnoszonych przez właścicieli lokali,
  • opracowywanie planów gospodarczych (budżetów operacyjnych budżetów funduszu remontowego),
  • zakładanie i obsługa rachunków bankowych właścicieli,
  • regulowanie płatności wynikających z wydatków z nieruchomości,
  • rozliczanie kosztów eksploatacji nieruchomości, (kosztów c.o., zużycia wody itp.) wniesionych zaliczek,
  • prowadzenie ewidencji kosztów nieruchomości,
  • sporządzanie miesięcznych i rocznych rozliczeń dla właścicieli oraz sprawozdań finansowych,
  • prowadzenie księgowości w zakresie określonym przez właścicieli,
  • zwoływanie zebrań właścicieli,
  • opracowanie i wdrożenie zasad funkcjonowania wspólnot mieszkaniowych,
  • przygotowywanie tematyki zebrań właścicieli,
  • opracowywanie projektów uchwał,
  • opracowywanie projektów sprawozdań dla zarządu wspólnoty,
  • w razie potrzeby – prowadzenie zebrań właścicieli,
  • reprezentowanie Wspólnoty przed sądami ( z wyłączeniem zastępstwa procesowego),  osobami prawnymi, fizycznymi, urzędami i instytucjami – na podstawie odrębnego pełnomocnictwa.
  • Ustawa o własności lokali link  http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19940850388

Zarządzanie nieruchomościami budynkami o charakterze komercyjnym:

  • opracowanie audytu technicznego i analizy rynku nieruchomości pozwalającego określić pozycję nieruchomości na rynku nieruchomości,
  • opracowywanie projektów komercjalizacji powierzchni najmu,
  • opracowywanie projektów aranżacji powierzchni najmu i obiektu,
  • opracowywanie rozwiązań komunikacyjnych,
  • zawieranie i rozwiązywanie umów najmu (doradztwo w projektach umów),
  • negocjacje i renegocjacje umów,
  • opracowywanie planów inwestycyjnych i modernizacyjnych,
  • prowadzenie analizy klientów wewnętrznych i zewnętrznych,
  • prowadzenie monitoringu ruchu klientów zewnętrznych,
  • opracowywanie projektów marketingowych i strategii promocji oraz reklamy obiektu,
  • prowadzenie i przechowywanie dokumentacji technicznej i książki obiektu budowlanego,
  • opracowywanie i przekazywanie raportów dotyczących zarządzania nieruchomością w uzgodnionych zakresach i terminach,
  • zlecanie okresowych przeglądów obiektu, urządzeń i wyposażenia (wynikających z przepisów prawa budowlanego oraz instrukcji obsługi) ,
  • prowadzenie nadzór nad służbami serwisowymi obiektu,
  • zlecanie bieżących napraw i konserwacji urządzeń i wyposażenia obiektu,
  • koordynacja i ciągły monitoring świadczonych usług,
  • opracowywanie planów finansowych i budżetów operacyjnych obiektu,
  • rozliczanie kosztów eksploatacji nieruchomości,
  • prowadzenie ewidencji kosztów nieruchomości,
  • sporządzanie sprawozdań finansowych,
  • ubezpieczenia nieruchomości,
  • przekazywanie i przejmowanie protokolarne lokali/powierzchni najmu,
  • określanie wysokości i pobieranie kaucji za lokale/powierzchnię najmu.