Zarządzanie
Zarządzanie i administrowanie nieruchomościami stanowiącymi budynki będące we współwłasności – kamienice krakowskie:
- protokolarne przejęcie nieruchomości,
- zawieranie i rozwiązywanie umów najmu (doradztwo w projektach umów),
- zawieranie umów z dostawcami mediów,
- zawieranie umów z wykonawcami robót, konserwatorami, dozorcami sprzątającymi, ochroną obiektu,
- prowadzenie i realizacja procedury windykacji należności od najemców i kontrahentów umów,
- prowadzenie i realizacja procedury eksmisji osób nie posiadających tytułu do zajmowania lokalu,
- wszczynanie i prowadzenie postępowań sądowych (w sprawach zaległości finansowych i eksmisji) w imieniu własnym, lecz na rzecz właścicieli,
- opracowywanie planu remontów i wstępnych kalkulacji prac,
- prowadzenie i przechowywanie dokumentacji technicznej i książki obiektu budowlanego
- zlecanie przeglądów okresowych (wynikającymi z przepisów prawa budowlanego),
- zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji,
- wyszukiwanie wykonawców prac budowlanych i remontowych,
- zlecanie usuwania awarii i ich skutków,
- kalkulacja i zawiadamianie najemców o nowych czynszach i opłatach niezależnych od właściciela,
- opracowywanie planów finansowych (budżetów nieruchomości),
- zakładanie i prowadzenie rachunków bankowych do obsługi nieruchomości,
- regulowanie płatności wynikających z wydatków z nieruchomości,
- rozliczanie kosztów eksploatacji nieruchomości, (kosztów c.o., zużycia wody itp.), prowadzenie ewidencji kosztów nieruchomości,
- sporządzanie okresowych rozliczeń dla właścicieli oraz sprawozdań finansowych,
- prowadzenie księgowości w zakresie określonym przez właścicieli,
- indywidualne rozliczanie należności podatkowych właścicieli w zakresie gospodarki finansowej nieruchomości,
- ubezpieczenia nieruchomości,
- przekazywanie i przejmowanie protokolarne lokali,
- określanie wysokości i pobieranie kaucji za lokale,
- prowadzenie korespondencji z użytkownikami i właścicielami nieruchomości.
Zarządzanie i administrowanie nieruchomościami stanowiącymi budynki Wspólnot Mieszkaniowych:
- sporządzanie projektów statutów i regulaminów dla wspólnot mieszkaniowych,
- zawieranie umów z dostawcami mediów,
- zawieranie umów z wykonawcami robót, konserwatorami, dozorcami sprzątającymi, ochroną obiektu,
- prowadzenie i realizacja procedury windykacji od dłużników Wspólnoty Mieszkaniowej najemców i kontrahentów umów,
- opracowywanie planu remontów i wstępnych kalkulacji prac,
- prowadzenie i przechowywanie dokumentacji technicznej i książki obiektu budowlanego,
- dokonywanie i nadzorowanie wpisów dokonywanych w książce obiektu,
- zlecanie przeglądów okresowych (wynikającymi z przepisów prawa budowlanego),
- zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji,
- wyszukiwanie wykonawców prac budowlanych i remontowych,
- zlecanie usuwania awarii i ich skutków,
- kalkulacja i zawiadamianie właścicieli lokali o nowych stawkach zaliczek na koszty zarządu oraz opłatach eksploatacyjnych,
- kalkulacja zaliczek wnoszonych przez właścicieli lokali,
- opracowywanie planów gospodarczych (budżetów operacyjnych budżetów funduszu remontowego),
- zakładanie i obsługa rachunków bankowych właścicieli,
- regulowanie płatności wynikających z wydatków z nieruchomości,
- rozliczanie kosztów eksploatacji nieruchomości, (kosztów c.o., zużycia wody itp.) wniesionych zaliczek,
- prowadzenie ewidencji kosztów nieruchomości,
- sporządzanie miesięcznych i rocznych rozliczeń dla właścicieli oraz sprawozdań finansowych,
- prowadzenie księgowości w zakresie określonym przez właścicieli,
- zwoływanie zebrań właścicieli,
- opracowanie i wdrożenie zasad funkcjonowania wspólnot mieszkaniowych,
- przygotowywanie tematyki zebrań właścicieli,
- opracowywanie projektów uchwał,
- opracowywanie projektów sprawozdań dla zarządu wspólnoty,
- w razie potrzeby – prowadzenie zebrań właścicieli,
- reprezentowanie Wspólnoty przed sądami ( z wyłączeniem zastępstwa procesowego), osobami prawnymi, fizycznymi, urzędami i instytucjami – na podstawie odrębnego pełnomocnictwa.
- Ustawa o własności lokali link http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19940850388
Zarządzanie nieruchomościami budynkami o charakterze komercyjnym:
- opracowanie audytu technicznego i analizy rynku nieruchomości pozwalającego określić pozycję nieruchomości na rynku nieruchomości,
- opracowywanie projektów komercjalizacji powierzchni najmu,
- opracowywanie projektów aranżacji powierzchni najmu i obiektu,
- opracowywanie rozwiązań komunikacyjnych,
- zawieranie i rozwiązywanie umów najmu (doradztwo w projektach umów),
- negocjacje i renegocjacje umów,
- opracowywanie planów inwestycyjnych i modernizacyjnych,
- prowadzenie analizy klientów wewnętrznych i zewnętrznych,
- prowadzenie monitoringu ruchu klientów zewnętrznych,
- opracowywanie projektów marketingowych i strategii promocji oraz reklamy obiektu,
- prowadzenie i przechowywanie dokumentacji technicznej i książki obiektu budowlanego,
- opracowywanie i przekazywanie raportów dotyczących zarządzania nieruchomością w uzgodnionych zakresach i terminach,
- zlecanie okresowych przeglądów obiektu, urządzeń i wyposażenia (wynikających z przepisów prawa budowlanego oraz instrukcji obsługi) ,
- prowadzenie nadzór nad służbami serwisowymi obiektu,
- zlecanie bieżących napraw i konserwacji urządzeń i wyposażenia obiektu,
- koordynacja i ciągły monitoring świadczonych usług,
- opracowywanie planów finansowych i budżetów operacyjnych obiektu,
- rozliczanie kosztów eksploatacji nieruchomości,
- prowadzenie ewidencji kosztów nieruchomości,
- sporządzanie sprawozdań finansowych,
- ubezpieczenia nieruchomości,
- przekazywanie i przejmowanie protokolarne lokali/powierzchni najmu,
- określanie wysokości i pobieranie kaucji za lokale/powierzchnię najmu.